onsdag 15 juli 2020

Facebook - alternativen är få om ens inga?

Idag fortsätter jag min analys om Facebook. Jag har nu blivit delägare i detta bolag. Läs hela inlägget på Trade Venue. Nedan är, likt alltid, bara ett utdrag.

För ett par veckor sedan skrev jag en översiktlig analys om Facebook – ett bolag jag förvisso inte är den nöjdaste kunden hos, men där jag ser en enorm potential. Beträffande förstnämnda upplever jag deras plattform och meddelandetjänst, Messenger, som långsamma. Det är omständligt att växla mellan olika chattfönster och år 2020 ska det inte ta ca 1 sec för ett chattfönster att ladda (jmfr. hur android vs IOS var för ett fåtal år sedan). Förvisso går det snabbare på mobil och ja, jag är ”gammal”, men jag tror att Facebook, men även andra bolag, inte får glömma att det finns användare som helst använder datorer och därmed skjuter upp sin gamnacke i ett par år till.

Gällande potentialen går jag igenom det mer i mitt första inlägg och förutom bolagets expansion mot Indien (via Jio Platforms), och därmed Asien, är det samarbetet med Shopify som är den delen bland övriga som kommer att göra att bolaget avancerar en plats på monopolbrädet. Shopify har fler än 1 miljon handlare, är USA:s andra största online-retailer et cetera, vilket står att läsa i bolagets kvartalsrapport för det första dito 2020. Du finner även bra fakta från juni 2019 på denna länk.

Läs vidare på denna länk.

Må väl!

//Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar