onsdag 16 september 2020

Lillördag, 6 månader och uppföljning

 Nyss hemkommen från jobbet och med en dubbel espresso vid min sida ska jag ta denna onsdag, en s.k. lillördag, att ”bara vara”. De senaste veckorna har varit mycket ansträngande, roliga och givande, likväl ansträngande. Jag försöker vara, i rimlig mån, aktiv på twitter med att svara på meddelanden och lämna feedback, men likt allt går i vågor har min tid även här nödgats minska. Jag upplever inte någon sorts press att vara aktiv och alltid anträffbar, eller att tweeta om såväl Mind Capital (bra sammanfattat av Aktiepappa) som om Simon Blechers deltagande i senaste Penderpodden. Precis som med 99 % av allt i livet har jag, du samt alla och envar ett val och när detta är taget betyder det att andra saker tyvärr måste strykas. Att säga ”ja” till något är att samtidigt säga ”nej” till alla andra alternativ. För mig är jobbet fokus och därefter mitt manusskrivande. Självklart vill jag blogga mer och vara mer involverad i twittertrådar med allt från recept till att ifrågasätta profiler som inte bara säljer kurser där det erbjuds energibars vars datum sedan länge passerat gå, utan som dessutom tycks äga alla bolags vars aktier agerar draglok än vice versa.

Nåväl… anledningen att jag tar mig denna tid att skriva detta inlägg (har bedömningsarbete på +15 timmar samt manus, men att sitta 24/7 med bedömning fungerar inte. Hjärnan måste vila och elevernas rättssäkerhet tillika rättighet till likvärdig bedömning är essentiellt) är att jag såg att det, om än inte på datumet, så åtminstone på dagen är 6 månader sedan Börspsykologi släpptes. Onsdagen den 18/3 kom den att sippra ut, även om det officiella datumet var satt till den 25:e.

Läs vidare på Trade Venue, där hela inlägget står att läsa.

Trevlig onsdag!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar