onsdag 21 april 2021

Vilken social plattform och/eller medium är bäst för investeringsdiskussioner?

Det finns idag många sociala medieplattformar som vi kan använda oss av. Reddit, Facebook, Twitter, Instagram, forum på diverse sidor såsom Flashback med mera. Alla har sin för- respektive nackdelar. Själv har jag valt att främst använda mig av Twitter och att blogga. Detta då det var via bloggar som jag först kom att bli medveten om ”finanstwitter och finansbloggosfären”. Dock gjorde jag inte entré på Twitter direkt, utan det tog ett tag. Och även om det tog ett. Tag är det ett steg jag inte har ångrat och jag skulle ljuga om jag sade att jag skulle ha hittat så många fina investeringscase som jag har idag om det inte vore för just alla twitterprofiler – tack till er alla! Detsamma kan sägas om bloggosfären. Här har jag blivit medveten om allt från norska Protector (min första ”100-procentare”) via Nilörn till Hemfosa, vilka alla har givit mig +100 %.

Ofta brukar Facebook inte uppmärksammas som en bra och passande plattform att bedriva diskussioner samt att presentera investeringsidéer på och mer ofta än sällan tenderar näst intill alla(?) att döma ut plattformen som ett härbärge för hausande och baisande av illikvida ettöresaktier. Sant, eller falskt? Jag är inte så aktiv och ska således inte uttala mig. Kanske är det en sanning, kanske en lögn.

Läs vidare på Trade Venue och de som söker affiliatelänkar gör sig icke besvär.

Må väl och ta hand om dig,

Cristofer

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Såg att du också hade problem med att svara på TradeVenue. Skrev ett längre inlägg på TradeVenue för 1-2 dagar sedan som verkar ha försvunnit. Nu går det inte att kommentera där heller. Fattar mig kort denna gång och svarar endast på din fråga: Jag följer inga särskilda YouTube-kanaler riktigt, men har framför allt kollat på Nordnets kanal. Mycket för att lära mig om basal aktiekunskap (t.ex. nyckeltal, teknisk analys) och olika sätt att spara på. Tycker Alexander Gustafsson är behaglig att lyssna på, tydlig och vältalig.

    /Arbetsplanen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack!

      Har meddelat TV om det tekniska strulet och det ska nu vara åtgärdat.
      Tack för dessa tips - håller med att Gustafsson är bra (och extremt trevlig)"

      Må väl och investera i dig själv!

      /Cristofer

      Radera
    2. Ja, ni verkar ha haft kul ihop :-)

      Ok, bra det! Verkar vara ganska osäkert med kommentarsfältet där ofta tyvärr...

      /Arbetsplanen

      Radera