onsdag 3 november 2021

Nytt innehav - Spiltan

 Jag har valt att ta in Spiltan i min portfölj och ämnar se innehavet som ett av de jag gärna håller ”livet ut”, likt Investor, Svolder, Creades, Öresund med flera. Det ska sägas att jag hyser ett visst tvivel för Paradox. Det är inget annat än ett fint bolag och mycket av dess framgångar stavas Fredrik Wester, men givet de mindre lyckade spelsläppen de senaste 1-2 åren, en VD som inte tycks ha haft samma mål (och därmed fått gå, ändock med skadan lämnad efter sig) och visioner som övriga i såväl styrelsen som ledningen samt att man har tappat lite av sin tidigare fina organiska tillväxt på sin ”core-gamers” skrämmer lite. Emellertid är nämnda Wester nu tillbaka som VD och bolaget har kommunicerat att man ämnar återgå till tidigare kärnverksamhet och med ett entydigt fokus på det som de kan bäst, nämligen grand strategy. Flera spelprojekt har kastats i soptunnan och den som hittar denna och har förmåga att koda kan ha funnit något till ett värde av cirka 135 Mkr.

Läs vidare om mina tankar kring Spiltan på Trade Venue. Jag hoppas att du har en härlig dag tillika vecka!

Ta hand om dig och dina nära,

Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar