lördag 21 maj 2022

Releasefest

Då var stunden och dagen kommen när en releasefest äntligen gick att genomföra. När jag släppte min första bok, och sedan min andra, hade vi planerat att ha en lite samling för att ”fira”, men tyvärr kom Corona i vägen. Dock är nu det viruset satt på plats (för alltid, får vi hoppas) och således kunde Erik, jag och många, många fler ha en trevlig afton på Nordnet. Lite dryck och tilltugg gjorde att humöret var än mer på topp.

Att ta sig till Stockholm torde vara lätt, smidigt och enkelt i ett utvecklat land som Sverige. Framför allt anno 2022. Oftast också snabbt. Just sistnämnda fick jag tyvärr ej uppleva, för såväl upp- som nedresan kantades av förseningar. På resan upp till kungens stad stod mitt tåg stilla i ca 2,5 timmar och hem var siffran ”bara” 1 timma… En tillfällighet? Jag hoppas det, men tyvärr är det inte vad jag läser på diverse forum och i andra medier. Fakta tycks vara att Sveriges järnvägar och Trafikverket har stora utmaningar. Dessa har vi kunnat läsa om i… ja, sedan de byggdes? Kanske kan vi lära något från Danmark eller Japan?

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en skön helg och låt oss hoppas att sommaren nu är här!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar