söndag 4 september 2022

Fotbollskort från 1994 och inför årets VM i Qatar

Minnen från forna dagar blir med ens levande när jag av en händelse ser gamla fotbollskort i mitt flöde på en social mediaplattform. Likt många(?) andra är sommaren och sommar-VM i USA 1994 en sorts gyllene period i mitt liv. Blott åtta år gammal, men frälst i den sport som på både gott och ont skulle bli central för mitt fortsatta liv, var det med spänning jag gick upp varje morgon för att finna nattens resultat nedskriva i ett anteckningsblock av min far. Då jag hade sommarlov och min far inte hunnit gå på semester lovade han att varje morgon, innan han cyklade sina mil till fabriken, skriva ned alla nattens matchers resultat och jag minns än idag hur tydlig och välskriven hans stil var när jag läste ”Kamerun – Sverige – 2-2” och vilka som gjort Sveriges mål.

Min idol då var Martin Dahlin, då en kompis redan ”paxat” Tomas Brolin… förvisso klagade jag inte för alla av det årets landslag kom att bli helgonförklarade.

Läs vidare på Trade Venue. Söndag, men håll ut - ty snart är det #TGIF igen.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar