lördag 17 december 2022

Fjärde advent och lite Iakttagelser

Ännu en vecka, ännu en räntehöjning, ännu en marknad som är lika manodepressiv att den får Marwin att framstå som ett livs levande piller Prozac. Med en strategi om att dels vara nettoköpare under flera år framgent, dels att investera i bolag som har varit med om skakiga tider och utmaningar förr och ständigt kommit ut starkare gör att jag knappt höjer på ögonbrynen när portföljvärdet på dagliga basis ändras med siffror motsvarande flera månadslöner. Kanske borde jag det? Kanske är jag naiv som inte inser vad som komma skall och att mina analyser av innehavens finansiella positioner är att betrakta som glädjekalkyler? Kanske. Eller kanske inte. Jag tror att facit kommer vi först se om flera år, men kring Q2-Q3 2023 bör flera nakenbadare ha fått visa snorren (usch).

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en avkopplande helg tillika fjärde advent.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar