söndag 10 maj 2015

I challenge YOU

Då många av oss som vistas i bloggosfären och på Twitter har det framkommit att många är fotbollsälskare. Själv är jag en sådan och hade det inte varit för en knäskada som inträffade innan elitlägret i Halmstad, då jag var 18 år, kanske ni hade sett mig i Barcelona med Messi och grabbarna. Nävars, skämt åsido - jag hade valt Italien och Roma, hehe.

Många av alla bloggare, twittrare etc. brukar ofta hävda sig mot andra beträffande vilket lag som är bäst (vilket ibland även gäller vilket bolag man tror på) kanske det är dags att en gång för alla göra upp vem som är "king of the field"?

Då många av oss (alla?) har förvärvsarbete, hobbies, familj och andra göromål räcker ofta inte tiden till för något annat. Dock, det jag föreslår är något som INTE tar mycket tid i anspråk och jag tror även det kan hjälpa vissa att "koppla bort" alla andra måsten.

Det spel jag talar om heter "Xperteleven" (finns även som app till mobilen). Det är ett fotbollsspel, där du är manager över ett egetskapat lag. Du bestämmer spelstil, startelva, tar hand om skador, transfer, taktik mm. Bli nu inte förtvivlad och tro att detta tar mycket tid i anspråk; det gör det INTE!
Se det istället som en rolig grej och kul sak att diskutera när fredagsvinet hälls upp och grillen tänds.

När väl en match går av stapeln ses de i "textformat" och matcherna är ca 1-3 minuter långa. Man behöver ej vara online vid matcherna eller vid vissa exakta tider. Fördelaktigt är dock att se över sitt lag cirka 1ggr/dag om man ämnar att vinna denna prestigefyllda kamp!

Jag kan, med handen på hjärtat, säga att jag bara spelat detta spel en gång tidigare i mitt liv, och det var för cirka 10 år sedan, då jag gick på gymnasiet.

Planen är att ligan startas den 1 juni och man kan fram till dess anmäla sig genom att skriva en kommentar nedan. Jag kommer därefter skicka inbjudan via mail.

Det skulle vara roligt om vi, innan ligastart, kanske skulle bestämma ett sorts pris, som t.ex. att alla lägger 50 kr e.d. och att alla insamlade pengar fördelas mellan 1:an, 2:an och 3:an? Eller att vi skänker pengarna till en fond, såsom barncancerfonden e.d. Detta är bara förslag och ett pris är inte ett måste, för vi spelar ju "bara för att det är roligt", eller hur?

Så...ägamintid, snåljåpen, staffanseger, christoffersinvesteringsblogg, aktiefokus, Ruter, Nothingbutreturn, brkldh, Spartacus, Tryggis, 40procent20år, xperimentinvest, IrvingKahn, Gustav, Petrusko, vägentillfrihet, frivid42 m.fl.  - ARE YOU UP FOR THE CHALLENGE?



2 kommentarer:

  1. Hej, jag får nog vara lite tråkig och avböja. Jag orkar inte med en app till och är inte så mycket för såna spel. Hoppas du får några andra tävlande.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för din kommentar, som jag har full respekt och förståelse för. Jag förstår till fullo och känner mycket av detsamma. Vi får se hur många som är sugna på denna utmaning och om den blir av. Jorden går ju ej under om den INTE går av stapeln :)

    Räkna dock med att om den ej går av stapeln kommer jag hävda mig själv som vinner genom WO-vinster;)

    Jag önskar dig en trevlig dag!

    Mvh

    SvaraRadera