fredag 15 januari 2016

En filosofs innehav

Då det är många som efterfrågat, såväl via twitter som via bloggen, vilka bolag jag har i min väska kommer detta inlägg handla om det. Således är filosofikvoten denna fredag lika med noll, vilket gör att den bör bli det dubbla till nästa dito!

Jag vill även tillägga att jag aldrig haft för avsikt att inte redovisa min portfölj, utan det har "liksom" bara inte blivit av. 

Ja, vilka bolag har jag i min väska? Jag tänker inte skriva något specifikt eller mina tankar/förhoppningar kring dem, då detta är sådant jag har i mina egna anteckningar. Dock kan sägas att samtliga (förutom Amhult2, som ej har utdelning utan ses som ett tillväxtinnehav/värdeinvestering) är "buy&hold...forever" så länge det fundamentala inte ändras, som t.ex. utebliven utdelning e.d.

Jag handlar via Avanza och har ett ISK-konto för svenska innehav samt en KF för utländska dito. Av det totala investerade kapitalet utgör kapitalförsäkringen cirka 30 %.

Jag känner mig bekväm med mina innehav och har just nu mer prioritet att öka i dem än att ta in nya. Dock har jag ett par på min bevakningslista som, om rätt kurs nås, kommer göra övriga sällskap.

Jag tar gärna emot, såväl positiva som negativa, synpunkter, reflektioner och alla andra passande synonymer på dessa två begrepp på mina innehav.

För er som just nu sitter och bitar sönder såväl tunga som läppar över en skakig börs kan jag rekommendera detta inlägg, vilket är ett av mina mest besökta. Håll ut. Det kan blåsa och det kan storma, men en storm kan inte vara för evigt!

Håll ut - nästa vecka blir det mer filosofiprat!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar