onsdag 11 mars 2020

Tänk om...

Tankar och känslor, känslor och tankar. Ingen önskar sig vara fri från dessa, men ej heller fången av dem. Vi har ett mycket paradoxalt förhållningssätt till dem, men oavsett detta kan vi inte fly dem, för de finns med oss dygnet och året runt. Det vi kan göra är att bestämma hur vi ska förhålla oss till dem och detta är det, tyvärr, få som fullt ut applicerar.
Jag försöker ständigt att tänka på att inte göra någon sorts överdriven reklam för min kommande bok, eller på något sätt slå mig på bröstet, för det som jag säger är inget nytt och av mig ”upptäckt”. Nej, det som jag säger och skriver är sådant som jag ömsom har läst och tolkat, ömsom sett, upplevt och hört (och sedan tolkat). Däremot vill jag berätta att jag både utvecklar detta resonemang än mer i den kommande boken och att jag ständigt trycker på att inte bara ifrågasätta tankar och känslor, utan också att fortsätta hela tankekedjan och skriva ned denna.
Jag tror att vi är många som både äger och ökar i Kindred, men också i andra bettingbolag, såsom Betsson. Sedan drygt två veckor tillbaka har röster höjts om att det finns en risk att såväl EM i herrfotboll som OS ställs in pga. Covid-19. Genast väcks tankar som skriker: ”Tänk om…”
Allt gott och kom ihåg - agera inte i affekt!
/Sofokles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar