onsdag 14 oktober 2020

Creades – tack!

 Ett höstlov stundar och detta är något som jag i år ser än mer fram emot. Jobbet har blivit än mer utmanande och detta beror dels på att kommunen applicerar ett besparingsprogram, vilket har gjort att vi lärare har fått mer undervisningstid, dels på att min nya tjänst som förstelärare har krävt mer (tid) än vad det från början var planerat för. Detta gör att det blir mer arbeta fram till jul och därefter är planen och förhoppningen att mer tid skall frigöras för denna del av min tjänst.

Utöver detta är det manusskrivande och jag befinner mig i slutfasen och känslan är, likt alltid, ambivalent. Var, när och hur slutar man en bok? Kan en sådan ta slut? Detta och annat är vad som just nu upptar mina tankar. Förlaget har även skickat ett utkast på ett omslag och jag tycker det ser riktigt bra ut. Dock kommer vissa redigerar behöva göras, men som ett utkast ser det mycket fin tillika bra ut!

Som om inte ovan vore nog fick jag tidigare i veckan ytterligare en god nyhet via mitt förlag. Jag kan ännu inte uttala mig om detta, men leendet på mina läppar var inte så litet. Faktum var att det var raka motsatsen. Anledningen till att jag ej kan säga mer i nuläget har med det finstilta att göra och hellre då att avvakta innan jag kommunicerar mer.

Läs vidare på Trade Venue. Länken är, såklart, helt fri från avgifter eller dylikt.

Trevlig onsdag!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar