onsdag 30 december 2020

Kaffesumpen om 2021

 Ett år ska snart ändas och ett nytt påbörjas – The king is dead, long live the king. Detta år kommer att gå till historieböckerna och jag tror få av oss, om ens någon, verkligen förstår vad vi har varit med om och vad vi fortfarande så är. Vi har ännu en gång fått oss bekräftat att det finns svarta svanar och trots att människosläktet har fått uppleva allt från den Atenska pesten via Digerdöden till spanska sjukan, Sars och nu covid-19 står vi här. Häpna. Tagna på sängen. Emellertid kan vi tacka gudarna att ”stammen” till nuvarande virus var en sorts avkomma från just Sars, vilket har skyndat på utvecklingen av ett vaccin.

Det har redan skrivits spaltmeter om nuvarande år och hur olika dels har reflekterat kring sig själva, Sverige och världen, dels om sin position och plats på börsen. Jag ämnar återkomma med en årssummering vid ett senare tillfälle, då 2020 de facto har avslutats. Likväl tycker jag om att spå i kaffesumpar och även om jag är fullt medveten om att det enda jag vet är att jag inte vet kan jag finna det givande att diskutera hypoteser. Ömsom får jag feedback och ifrågasättanden, ömsom får jag insikt i hur andra tolkar tillika reflekterar.

Det finns mycket att ta med och lyfta fram, men jag har valt att begränsa mig till 5 då jag annars skulle ha suttit till 31/12 2021 samt skulle längden på den texten ha blivit lång med ett sorts ”L”.

Läs vidare på Trade Venue.

Jag önskar dig såväl ett gott avslut som ett gott nytt år! Ta hand om dig och dina nära!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar