lördag 3 juli 2021

Öppet brev till Stefan Löfven

Att diskutera politik är en fritidshobby många ägnar sig åt och jag kan själv finna det intressant. Det är också en svensk(?) nationalsport som får såväl fotboll som Leauge of Legends att framstå som de nationalla mästerskapen i plockepinn… Emellertid försöker jag att lägga mindre tid på detta, speciellt via blogg och twitter. Det är inte för att jag inte bryr mig, utan för att jag helst vill ha ett fokus på just bolag och investeringar. Emellertid känner jag nu, denna dag, ett starkt driv att skriva några rader

Stefan Löfven – du valdes till statsminister och vilken titel eller vilket epitet du nu har sedan misstroenderöstningen är av föga betydelse för mig, ty du har varit statsminister de senaste 7 åren. Ledare för en nation. Ledare för ministrar. Ledare för ett folk. Jag röstade inte på dig, men jag tror på demokratin och således följde jag det valresultat och den överenskommelse som skedde i januari 2019. Min mor och far uppfostrade mig att hedra och hylla de demokratiska värdena och detta tackar jag dem för, ty inget är vackrare än just en fungerande demokrati.

Läs vidare på Trade Venue. Jag hoppas att du har och fortsätter ha en skön lördag tillika helg. 

Må väl,

Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar