fredag 3 december 2021

Julfilmer och krig

 Okej, jag ber om ursäkt för den något inbjudande samt clickbaitvänliga rubriken, men faktum är att den är ”sann”. Alla har vi, på ett eller ett annat sätt, en relation till julen i allmänhet, men julfilmer i synnerhet. Med allt från ”Dö för i helvete, tomtejävel” till ”Merry Christmas, ya filthy animal” har vi upplevt roliga och eskapistiska stunder. Att det är en sorts ”big business” har ja ofta tänkt, men att det skulle vara ett sorts krig har aldrig fallit mig i tanken. Således blev jag förvånad när Business Wars släppte sin senaste säsongs första avsnitt. Då bara ett avsnitt är släppt kan och vill jag inte uttala mig om kvaliteten på innehållet, men jag tror att det kommer vara en tacksam och inte allt så ansträngande lyssning.

Läs vidare på Trade Venue. Jag passar på att önska dig en trevlig helg.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar