fredag 8 april 2022

H&M - köpläge?

 Få, om ens någon, har inte en åsikt om H&M. Alla kan något om bolaget och inte sällan kan diskussionerna bli mycket laddade. Jag har tidigare ägt H&M, men valde att ta min förlust i samband med Q1-rapporten 2018. Där och då bedömde jag att H&M förvisso inte riskerade konkurs, men att deras omvandling skulle ta lång tid. En mycket lång tid. Min förlust blev relativt smärtsam, men med det kapital jag frigjorde har den hämtats hem och mer därtill. Jag har sedan mitt uttåg inte släpps bolaget, utan följer det med intresse. Är nu tid att köpa in sig igen?

Jag skrev en sammanfattning av den senaste rapporten på Aktiespararna och kommer här inte beröra den så mer ingående, utan fokus är mer på det stora och helheten.

Läs vidare på Trade Venue. Som alltid är det ingen affiliate e.d.

Jag önskar dig allt gott!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar