tisdag 19 april 2022

The Changing of the World Order samt intervju med Warren Buffett

 Ray Dalio, investerare, filantrop,författare samt grundare av hedgefondbolaget Bridgewater Associates, är vida känd bland investerarkollektivet. Den bok han är erkänd för är hans Principles, som släpptes 2017. Det är en bok som dels står i min växande bokhylla, dels som jag varmt rekommenderar.

För cirka fem månader sedan kom Dalios senaste bok, Principles For Dealing with the Changing World Order – Why Nations Succeed and Fail. Jag har läst den och finner den mycket givande. Förvisso upplever jag att mycket av innehållet känns igen, men han lyckas ändå presentera och leverera intressanta aspekter på historiska mönster som för de mindre belästa inom historia kanske har mindre utvecklade kunskaper om. Jag ämnar inte negligera eller på något sätt ”baktala” allas vår avarage Joe – tvärtom anser jag mig tillhöra den skaran. Dock är jag utbildad i och undervisar i historia och således var det nog lite mer ”same same” för mig än för hen som inte läst/läser lika mycket historia.

Läs vidare på Trade Venue och som alltid finns jättemånga affiliates med mera, så vad du än gör tryck inte på den här länken...

Allt gott,

//Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar