tisdag 9 augusti 2022

Semestern går mot sitt slut

 Ännu en sommar, ännu en semester. Som alla(?) är det med tudelade känslor som man inser att det är dags att byta ut sommarlinnet och badbyxorna mot chinos och skjorta. Visst är ledighet, sol och sommar något härligt, men jag skulle nog börja klättra på väggarna efter en allt för lång ledighet. Jag märker det redan under de sju veckor jag har…

Sommaren har varit lugn; ömsom mycket läsning, ömsom mycket socialt. Grovt räknat har det druckits +100 espressos, +100 cappuccinos, lästs 16-17 böcker, setts flera serier/filmer, spelats Catan sjöfarare (bra expansion) och Ticket to Ride Europa samt Japan samt det vanliga med socialt umgänge, matlagning och vinprovning. Jag är inte kräsen – en perfekt dag för mig är en där 2–3 timmars bokläsning ackompanjeras med en timma Catan, en promenad med poddlyssnande samt god mat. Kan det toppas med en god serie/film är det en bonus. Jag har inget behov av att vräka mig till höger, eller vänster. Jag må låta och framstå som tråkig, men jag är den jag är och tänker inte ursäkta mig för det.

Läs vidare på Trade Venue. Håll nu ut - ty om blott 10(!) månader är det dags för en ny semester.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar