fredag 14 juni 2024

Tappa inte fokus

 Ju äldre jag blir, desto mer inser jag vikten av att lägga fokus på saker som dels betyder mest för mig och mitt liv, dels att på att inte göra fel. Belästa och återkommande läsare av den här bloggen känner säkert till Mungers ”invert, always invert” och jag har verkligen tagit åt mig detta i mer eller mindre allt som jag tar mig för. 

Istället för att jaga maximal avkastning och därmed, såväl medvetet som undermedvetet, lockas till investeringar i bolag som lämnar inte så lite att önska när de ställs mot analyskriterierna, läggs fokus på hur jag kan skapa avkastning men till en sådan låg risk som möjligt. Om jag ska gå till Rom, ständigt detta Rom, lägger jag alltså fokus på att inte gå vilse från stora Motala till den något mindre italienska huvudstaden. Genom detta fokus kommer jag per automatik att gå mer rätt än fel. Via att inte fokusera på att gå rätt, utan mer på att undvika att gå fel kommer stegen som tas vara mer positiva och bra än vice versa. 

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god och avkopplande helg.

https://tradevenue.se/@fermentumvitae/tappa-inte-fokus-4635

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar