lördag 22 juni 2024

Var inte en idiot

 Det har förvisso gått cirka två veckor sedan EU-valet och även om detta inlägg (verkligen) inte ska dryfta dess utfall kan jag inte undgå mig att lägga till en kort parafras om det faktum att det tycks ha varit många som valde att inte rösta. Jag såg fler på bland annat Twitter, som nästan skröt om det och lade fram sitt motiv om ”det finns ingen eller inget som jag anser representerar mig”. Jag har respekt och förståelse för detta, men rösta då blankt! Att inte rösta är detsamma som att gå med på att vinnaren/vinnaren är den rätta. Att komma i efterhand och klaga på att parti/person Z eller Y vann är inte så lite löjeväckande, utan också det yttersta beviset på total okunskap. Röster du ej, så ska du ej få stå och beklaga dig över utfallet, ty du lagade för det.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god midsommardag.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar