tisdag 28 oktober 2014

Protector - inför rapport

I morgon, onsdag, kommer Protector med sin Q3-rapport. Då detta är ett av mina större innehav kommer jag självklart sitta klistrad framför skärmen. Jag förväntar mig att tillväxten fortsätter enligt de beräkningar och antydningar bolaget själva uttalat (läs Q2).

Precis som i fallet med Vardia är det Danmark som är det land som mest långsammast låter sig erövras av norska försäkringar. Varför? Ja, tyvärr har jag inget svar på den frågan. Kanske finner de större nöje i att köpa "två röda och en grön" än att tänka på alla sina värdesaker.

Idag var en blå dag på börsen och alla mina innehav, förutom Mekonomen, tickar på bra. Vad gäller just Mekonomen är jag inte orolig, då jag tror på en stark rapport i november. Sedan har de fin utdelning och marknaden för deras bolag ser mer ljus än mörk ut.

Riksbanken sänkte idag räntan till 0 %, ett agerande som chokade marknaden. Är detta begynnelsen till en stor bubbla? Kommer vi få ett USA i miniatyr inom ett par år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar