fredag 11 maj 2018

Viva España

Det förefaller som att det har kommit att bli mer ofta än sällan som den oeconomica mundis bloggare gör reklam. Ena dagen är det Lendify, andra dagen Lendify och tredje dagen ... Lendify. Ibland kan det även vara Lendify. Undertecknad har aldrig skrivit något sponsrat inlägg, eller gjort reklam för någon tjänst eller produkt (Marius borträknad). Förvisso kan jag förstå att det finns de som tror att jag gör "reklam" för twitters och bloggarnas frankofil nummer ett, men faktum är att så ej är fallet. Förvisso har denne skickat en påse ostkrokar, men denna fick densamme tillbaka. Med ränta, om än en marginell sådan. Jag måste ju tänka på min kära #sparkvot...

Oavsett; jag har tidigare skrivit att jag aldrig har tagit ut pengar från googles annonser på denna blogg och detta förfarande har fortsatt. Bloggen för mig har aldrig haft som syfte att vara någon inkomstkälla, ej heller "orkar" jag inte bry mig. Mitt fokus ligger på mitt jobb, mina studier samt mitt bokprojekt. Utöver detta ligger fokus på livet. Bloggen är något som finns, men som har en, relativt, låg prioritet. 

Detta inlägg kommer handla om två av de absolut trevligaste, vänligaste, älskvärda tillika genuina vänner som jag någonsin haft äran att lära känna. Utan att gå in på detaljer kan jag säga att en av dem har gjort mycket för mig; mycket. Han har, såväl direkt som indirekt; medvetet och omedvetet, varit min petrusklippa. Utan att överdriva skulle jag vilja påstå att han, mer eller mindre, har räddat mitt liv.

Sedan ett par år tillbaka har denne, som även är känd som Stefan Tello, tillsammans med sin bror, aka. Robert Tello, drivit sin egna bostadsförmedling i Spanien. I takt mer åren har deras objekt kommit att sälja i rasande takt, vilket har gjort att de har kunnat bredda sin verksamhet. Det är ingen hyperbol, men dessa båda herrar startade med noll; de hade ingenting. Emellertid är de båda driva entreprenörer och har varit aktiva inom flera olika projekt tidigare; projekt som varit inget annat än lyckade. De har aldrig fått något serverat på silverfat, men däremot är de duktiga på att bjuda andra på det. Undertecknad har fått uppleva detta inte bara en, två eller tre gånger, utan det hundradubbla!

Gällande att bjuda (på mat) är de båda herrarna även aktiva, då de har tid, med att rodda paellafester. Som bilderna nedan visar är det möjligt att hyra in dem för större tillställningar. Gällande om det smakar lika bra/gott som det ser ut är frågan lika oberättigad som att Chansar Mest vågade påstå att mitt påstående om att han har köpt en rolex vore "ont förtal" (snälla, finns det något förtal som är "gott"?).


Nåväl, åter till "reklamtexten". På sin hemsida, vilken kommer att uppdateras med fler och nya foton samt få en ny estetik kommande veckor, står följande att läsa:


"Är man intresserad av att köpa boende i Spanien så är det många frågor som dyker upp. Frågor som, var vill man bo, hur stort ska det vara, ska det vara ett hus eller en lägenhet och inte minst vilka pengar är man beredd att lägga på boendet? Detta är frågor som vi på "Investera i Spanien" hjälper dig med och vi har inget boende i vår portfölj som vi inte själva skulle kunna tänka oss.

Vår idé är att vi ska kunna välja ut det som passar just dig på ett mera neutralt sätt. Vi samarbetar med flera mäklare så vi kan välja ur ett större sortiment utan att begränsas av endast en mäklares sortiment. Vi ger dig all hjälp som behövs i lugn och ro, vi har själva investerat i fastigheter här så vi vet vad som krävs för att lyckas. Vi kostar dig heller ingenting!

Så vi erbjuder dig här det bästa och självklart är detta bara ett axplock av alla objekt vi erbjuder. Hittar inte du ditt boende idag så hör av dig till oss genom kontaktformuläret och beskriv just dina önskemål och tankar så hjälper vi dig personligen att hitta just ditt drömboende i Spanien!

Vi har dessutom köpt flera hus här själva och skaffat bra bankkontakter för banklån, hantverkare, jurister mm..

Vi hjälper er att komma igång med uthyrning och allt som kan verka krångligt i början."

Stefan Tello (till vänster) tillsammans med sin bror, Robert Tello
Det finns mycket mer jag vill och kan skriva, men jag väljer att hålla tand för tunga. Återkommande läsare vet att jag annars har en tendens att inte bara rabbla alfabetets första bokstäver, utan även de sista. Är du intresserad av att hyra eller köpa en fastighet i Spanien är det dessa två herrar som du skall kontakta. Om det fanns möjlighet att ha "ärlighet" och "förtroende" som mellannamn, skulle dessa ha det. 

Nu kommer vi till den hittills outtalade frågan; vad får jag för att skriva detta? Låt mig vända på det; det var jag som frågade dem om de ville ha hjälp med att sprida information om deras verkamhet. Således är min ersättning lika med noll kronor. Då dessa i allmänhet, men Stefan i synnerhet då vi bor i samma metropol, har hjälpt mig så mycket genom åren skulle jag t.o.m. vara beredd att betala för att skriva detta.


Vackra och närliggande miljöer. Att dessutom är nära till lokala marknader med färsk mat, såsom frukter och hummer, skadar ej. Om du hellre vill inmundiga ovan på en restaurang kommer du få en chock över de låga priserna.


1 kommentar:

  1. Don't forget Spain is still half-way democracy, under the same ruling elites that governed in the dark times of fascist dictator (Franco). If you enjoy cruelty, as police beating old citizens in polling stations OR killing bulls in their 'fiesta nacional', then go to ISpain. And pray they never get bloody on you (if they do, you deserved it!).

    SvaraRadera