lördag 15 maj 2021

Life Happens

 Nedan är ett inlägg jag skrev 2016. Då var det många nya bloggar som blommade upp, medan det idag är nya individer som söker sig till framför allt Twitter, Facebook och Instagram. Att återupprepa nedan är något som borde göras flera gånger per år. Inte för att skapa en sorts pessimism e.d., utan för att hjälpa att tänka mer "klart och distansierat". 


Jag kommer ej ihåg exakt datum men det var kring våren 2016 jag upplevde att antalet bloggar tycktes växa snabbare än en hydras huvuden. Vad en majoritet av dessa har gemensamt är att de drivs av unga, mestadels, män som befinner sig i de "early twenties" (nedan text kan absolut även gälla de mer "äldre"). Att de är så unga och redan nu har uppmärksammat sparande- och investeringslivet är inget annat än bra därtill roligt för dem. Jag vill verkligen betona den välgång tillika lycka jag önskar dem! 

 

Läs vidare på Trade Venue. Tyvärr tycks det mer vara regel än undantag att kommentatorsfältet där är lika pålitligt som att att vänsterns (förlåt... Sovjetunionens) femårsplaner skall realiseras. Således kan du, tills funktionen är "up & runnin´" igen kommentera här, på denna blogg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar