måndag 22 maj 2023

Kontigo Care

 Alkohol är ett ämne, likt spel och dobbel, som inte så sällan berör. Oftast är de två lägren lika långt ifrån varandra som Jimmy Åkesson och Anders Lindberg och det som vi alla alltid lyfter fram som essentiellt för utveckling och progression – gråskalan och att världen aldrig bara är antingen svart eller vit – är lika bortglömt som de sju dvärgarnas takt. 

Mer ofta än sällan beskylls producenterna av ”gift X” som de skyldiga; de onda; Sauron, Darth Vader, Kejsaren, Svinpäls, Guld Ivar Flinthjärta… you name it. Beträffande människans egen vilja samt frihet att välja ges det ej mycket plats i diskussionerna, utan det är andra som ska mästra såväl det ena som andra lägret. Jag har tyvärr fått se såväl min farmor som mormor gå bort i cancer orsakad av rökning. Såklart vet jag att det finns de som har än närmare släktingar/familjemedlemmar där tobak, alkohol och så vidare varit orsaken till att de lämnat oss för tidigt. Mycket för tidigt. Detta är inget annat än hemskt och jag tror inte det finns någon av alla som läser och skriver på denna blogg som önskar detta; att någon älskad människa skall lämna oss. 

Läs vidare på Trade Venue. Till dig önskar jag en god och givande vecka.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar