onsdag 10 maj 2023

Vad händer?

Intetsägande titel, eller hur? Vad menas egentligen? Vad som händer i Succession säsong 5? I Zelda: Tears of the Kingdom (release 12/5)? I SBB? I världen? Jag är ledsen för om rubriken på dagens inlägg uppfattas som clickbait, ty det är ej min mening. Det är dock en adekvat fråga att gång på gång ställa sig, gärna flera gånger varje vecka men framförför allt på ett mer allvarsamt sätt 1–2 gånger per kvartal. Var är jag? Vart vill jag? Varför (know your ”why”)? Hur? Et cetera.

Vad händer i mitt liv och vad gör jag för att påverka så att utvecklingen går mot de mål jag tidigare fastställt? Vad kan jag göra och vad måste jag acceptera samt förhålla mig till? Ännu mera et cetera.

Det är också lika viktigt att fråga sig samma fråga vid analyser av bolag, men också beträffande sin egen analysprocess – vad händer (i bolaget? I min process?)?

Jag har fått ett par frågor kring huruvida jag 1) äger aktier i SBB och 2) om så är fallet; hur jag agerar. Jag har vänligt svarat till alla att jag inte äger några aktier och ej ämnar att så göra. Jag har hela tiden varit avig till bolaget SBB och detta av flera anledningar. Innan jag lyfter fram dessa vill jag förtydliga att detta inlägg inte är ämnat att på något sätt strö salt i öppna sår eller dylikt, eller att jag på något sätt ämnar höja mig själv och alla andra som ej investerat i bolaget. Jag lyfter helt enkelt fram mina motiv till varför en investering ej gjorts.

Läs vidare på Trade Venue. Det är lillördag och jag önskar dig en god sådan!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar