söndag 14 april 2024

Ge mig serien eller filmen. Nu.

 Om det inte framgått sedan tidigare är böcker och läsning ett stort intresse hos mig. Beroende på en boks tjocklek, språk samt hur jobb och andra uppdrag är varierar det hur mycket jag hinner läsa, men jag brukar snitta 1–1,25 böcker per vecka och än mer när jag har lov och/eller semester. Jag har aldrig räknat antalet lästa böcker per år och har aldrig känt ett behov eller syfte att så göra. Risken är att det mer blir till en sorts tävling och beroende av att läsa ”bara för att kunna pricka av en ny milstolpe” än en källa till avkoppling, njutning och lärande.

Jag har flera gånger lyft fram böcker som jag varmt rekommenderar, där det har bjudits på allt från idé- och kulturhistoria via politik till investeringar, bolagsbyggande och entreprenörskap. Jag har dock varit dålig på att kategorisera och tagga dessa inlägg, vilket gör att det är svårt att kunna länka snabbt och enkelt. 

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en avkopplande söndag!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar