onsdag 17 april 2024

The Italian Sea Group S.p.A

 Jag och många andra brukar då och då via såväl blogg som twitter eller dylikt skriva om de mest kända lyxbolagen, såsom LVMH, Kering, Moncler et cetera. Moncler och Ferrari är några av de jag skrivit om de senaste 12 månaderna och för transparensens skull äger jag först- men inte sistnämnda, även om jag mer än gärna ser mig som ägare där någon dag. Emellertid bottnar allt, som vanligt, ned till pris och värde, eller sagt med andra ord; värdering och befintlig nedsida relativt potentiell uppsida.

Medan Ferrari är brum brum och tut tut, är The Italian Sea Group S.p.A. mer bara ”tut tut” á Musse Pigg då han styr Steamboat Willie, som på svenska tydligen översätts till ”Ångbåtskalle”… En intressant notering är att den filmen firar 100 år om 4 år, 2028.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god vecka!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar