tisdag 9 april 2024

Storebrand Low Volatility B

 Som jag skrev för ett par veckor sedan har jag investerat i den utdelande fonden Storebrand All Countries B, som mer eller mindre är att betrakta som en indexfond som delar ut i kontanter. Jag har varit i kontakt med dels Storebrand, dels Avanza och har fått mig bekräftat att det är kontant utdelning. Storebrand svarade att de delar ut, men att jag också var nödgad att prata med Avanza, för att försäkra mig om att de i sin tur för vidare utdelningen – detta fick jag ett tacksamt och jakande svar om. Sagt med andra ord: Såväl Storebrand All Countries B som den fond jag ämnar skriva lite om i detta inlägg, Storebrand Low Volatility, delar ut och detta sker den första alternativt den andra veckan i juni. 

I fondernas respektive faktablad står det något i stil med ”utdelning i mars till juni”, men efter samtalet med Storebrand står det klart att de alltid siktar på att dela ut i början av juni, antingen den första eller andra veckan.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god vecka!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar