fredag 17 januari 2020

Intervju med mannen som söker värde

Fredagar har den senaste tiden varit synonymt med intervjuer och denna femte veckodag är ej annorlunda, då Värdeinvesteraren idag ställs mot den numera kända väggen. Hela inlägget finner du på Trade Venue (fri från affiliate) och nedan är ett litet utdrag av denna mycket matiga intervju.

Tusen tack, Värdeinvesteraren, för att du ställer upp! Även om jag tror att det är många som ömsom har följt dig under en längre tid och läst din blogg, ömsom lyssnat på din och Saverajus’ podd - Game of Stocks - finns det säkert de som inte har gjort det. Skulle du kunna börja med att kortfattat berätta lite om dig själv, utbildning, vad du jobbar med, gör på fritiden et cetera?
Tack själv för att du ens har intresset att intervjua mig. 
Jag är en kille på 31 år som är född och uppvuxen i Stockholm. Kommer från ödmjuka förhållanden. Är lite av ett maskrosbarn, då jag är uppvuxen i ett missbrukarhem. Emellertid är ljusglimten att detta har programmerat mig som individ till att lättare hantera motgångar i livet, och inte minst på börsen.
För att få mat på bordet arbetar jag som ingenjör. Närmare bestämt beräkningsingenjör. Anledningen till att jag uttrycker mig på det här sättet är för att det inte är en passion, utan något jag måste göra. Tyvärr visste jag inte vad jag brann för eller ville arbeta med i tidig ålder och det resulterade i att jag utbildade mig till civilingenjör inom maskinteknik, då det är en väldigt bred utbildning.
Jag arbetar som beräkningsingenjör inom främst fordonsindustrin, anställd av ett konsultbolag. Mitt arbete präglas av statistiska beräkningar och termer som normalfördelning och standardavvikelse hör till vardagen. Det statistiska tänket är väldigt viktigt att ha med sig när man investerar tycker jag. Läs Fooled by Randomness för att förstå vad jag menar.

Läs vidare på denna länk (fri från affiliate).
Trevlig fredag och god helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar