fredag 31 mars 2023

Cibus, Intrum och kassa

 En majoritet av börsens flockdeltagare har inte bara under en, utan under flera starka dagar handlat upp börsen med uppgångar norr över +1 %. Såklart är det kul att se blå siffror och hur kapitalet sväller, men det är även något beklagligt då jag gärna tackar ”ja” till att köpa mer aktier i flera av mina innehav till de låga kurser som tidigare rått. Dock är allt relativt och ibland bör man som investerare följa devisen ”Buy once, cry once” samt ”I rather buy a wonderful company at a fair price, than a fair company at a wonderful price”. Mellan och bortom raderna framkommer det som gör att jag älskar investerings- och ekonomivärlden – det är både en konstform och ett hantverk. Ständigt en dynamisk värld; ständig utveckling et cetera, vilket gör att jag som investerare utvecklas. Känslan av att förstå hur 1+1 inte alltid är två, utan ibland 3 eller 1 är inte så sällan uppskattad.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en underbar fredag tillika helg!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar