För cirka tre år sedan skrev jag ett inlägg och en analys av det italienska lyx- och klädesbolaget Moncler. Jag lyfte fram hur samtliga nyckeltal var imponerande, men att värderingen för mig och mitt sätt att investera var i högsta laget. Emellertid växte de snabbt och kraftigt och givet att denna tillväxt skulle fortsätta skulle de relativt snart växa in i den, där och då, för stora värderingskostymen.
Varumärket Moncler är en av de ledande aktörerna inom lyxiga ytterkläder alternativt ytterkläder inom premiesegmentet. Det är globalt närvarande med 34 % av försäljningen genererad i EMEA, 17 % i Amerika och 49 % i Asien och resten av världen. Det mesta av företagets försäljning är direkt till konsument, med nästan 80 % genererade via den egna detaljhandelskanalen. Cirka 75 % - 80 % av intäkterna genereras i kärnsegmentet ytterkläder, medan resten i kategorierna accessoar, stickade kläder och skor.
Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig allt gott och ber dig hålla ut; ty snön är snart borta!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar