tisdag 24 oktober 2023

Planerade inköp för november

 Tiden tycks gå snabbare och snabbare ju äldre jag blir. Kanske beror det på att jag befinner mig i ett (arbets)flow och allt och inget går av sig självt? Upplevelsen till trots är de mer objektiva fakta att det vankas en ny månadslön och därmed reflektioner kring hur de sparade medlen skall fördelas i portföljen.

Det finns flera bolag som just nu lockar lite extra. Bland annat är jag inte främmade att öka i Inwido efter dagens (24/10) relativt starka rapport – en rapport jag dessutom täckte för Aktiespararna. Som jag skriver i summeringen och kommentarerna bidrog förvärvet av Sidey Group mycket till de relativt starka siffrorna, men detta till trots visar bolaget att de har en förmåga att dels verka proaktivt (b.la. via uppsägningar) för att hålla nere sina kostnader, dels tar de successiva steg mot en ökad och förbättrad lönsamhet, om än att verksamhetsområde Skandinavien och Vösteuropa (exk. förvärv) fortfarande är likt en vagel i ögat.  

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en trevlig och givande vecka.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar