torsdag 17 oktober 2024

Caterpillar

 I slutet av augusti 2019 investerade jag i Caterpillar. Planen var att öka positionen, men kursen steg snabbt och vid Coronadippen valde jag att öka i andra innehav, såsom flera av de svenska investmentbolagen. Beträffande Caterpillar, vilket också var gällande flera aktier, återvann kursen snabbt förlorade territorier för att därefter fortsätta att stiga än mer. De ökningar som jag hade planerat för blev aldrig av. Sedan dess har det mer eller mindre fortsatt. 

Tur i oturen var att den första positionen motsvarande en då och för mig relativt stor summa – en summa som nu i och med såväl kursuppgång som dollarförstärkning har vuxit till sig riktigt rejält. Sedan inköpen i augusti är avkastningen drygt 250 % exklusive erhålla utdelningar. 

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god torsdagsafton.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar