fredag 11 oktober 2024

EFN och PÅ Spåret

 Imorgon, lördag, är har dagen kommit för Börsveckans sista nummer. Digitalt släpps tidningen alltid kring 09:00 på lördagsmorgonen och den fysiska versionen anländer till de lika fysiska brevlådorna när Postnord ”känner för det”. Om nämnda ”känner för det” brukar ankomstdagen vara måndagen alternativt tisdagen. 

Det blev mycket liv på sociala medier när Avanza under sensommaren lät meddela att Placera Media skulle läggas ned. Sedan dess har vi fått se hur flera av dess skribenter har landat nya jobb, såsom att Ellinor Beckett, Martin Blomgren och Daniel McPhee går till EFN. Jag var en av de som beklagade mig över att Börsveckan, men också Placera Media, läggs ned och skickade följaktligen ett mail till Avanzas vd där jag yttrade min besvikelse. Inte för att jag tror mig vara ”någon”, utan enbart i form av trogen läsare – en som uppskattar analyserna, krönikorna et cetera.

Läs vidare på Trade Venue, där "vart är vi på väg" diskuteras.

Jag önskar dig en avkopplande helg!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar