onsdag 23 oktober 2024

Inför Uppesittarkväll den 24/10 och löning den 25/10

 Rapportperioden är i dess mest intensiva fas och såväl imorgon som på fredag väntas ytterligare ett bonaza av redogörelser. För min portfölj är det, till exempel, under fredagen Hexpol, Traction, NCC, Peab (när blir det klart om MoS och ärendet i Hovrätten?), Beijer Alma samt Sanofi som delger sina resultat för räkenskapsårets tredje kvartal. 

Hittills har det varit mest vin, istället för vatten från de bolag som finns i min portfölj. Den enda plumpen än så länge är Ework, om än att jag ser en fortsatt ljusning i rapporten. Att årets prognos om att vinsten per aktie skulle öka med 30 % relativt 2023 års sådana sågs som mycket osannolikt efter halvårsrapporten, men trots detta fortsatt ledningen att bibehålla den. I dagens rapport skriver vd att prognosen inte längre är gällande. Om Ework kommer jag återkomma nästa vecka och således skriver jag inte mer här. Jag gör dock inget med mitt innehav, utan är fortsatt positiv till bolaget.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en trevlig lillördag!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar