fredag 27 november 2020

Intervju med profilen som kan bio- & medtech likt ingen annan.

 Simon heter jag och har denna vecka fått äran att gästa Cristofer Anderssons blogg. Jag är en relativt ung kille med ett stort aktie- och samhällsintresse, allt från aktier till politik till näringslivshistoria tuggar jag i mig med glädje. Några av er som läser detta kanske känner igen mig från twitterfeeden, där jag skriver om bolag och investeringsidéer från tid till annan.

Jag är relativt anonym på twitter och har valt att fokusera mitt twittrande på enskilda case snarare än att debattera allmänna ekonomiska eller finansiella händelser. Detta eftersom jag helt enkelt är mest intresserad av nya case och investeringsidéer. Jag lägger egentligen väldigt lite av min tid på makro och allmänna börshändelser. Ni kommer därför aldrig se mig kommentera på en kass H&M-rapport eller amerikanska jobbsiffror. Det finns det andra som gör bättre. 

Detta är från del 1 som i sin helhet finns att läsa på Trade Venue. Del 2 publiceras på söndag och på onsdagen kommer del 3.

Trevlig helg!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar