fredag 3 november 2023

Utdelningsprognos och affective forecasting

 Jag har en benägenhet att se mig själv som relativt återhållsam; en som mer ser till de befintliga ned- än potentiella uppsidorna. Jag lägger mycket vikt vid att aldrig låta mig lockas till och/eller styras av glädjekalkyler eller dylikt, då jag vet av såväl andras som egna erfarenheter att både gammal är äldst och trägen vinner. Således investerar jag hellre i bolag som mer ses som ”gubbaktier” (när börjar feministvågen ge sig an detta begrepp?) än nästa ”vi ska bota cancer, aids, obesitas men även dumhet”-bolag. Kanske missar jag en framtida tenbagger, men jag är beredd att offra den ”chansen” för att kunna sova och verka gott i min vardag.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en trevlig och härlig fredag tillika helg.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar