onsdag 22 maj 2024

Aktier från barn- och ungdomstiden

 Det börjar närma sig sommarlov och då jag är mentor för en klass som tar studenten är det, som alltid, lite extra med allt som hör den till. Det är vemodigt att släppa elever som jag har lärt känna och fått äran att följa under drygt tre år; det är verkligen roligt att se och ta del av respektives process och utveckling. I Motala tar eleverna sin student den 5 juni, medan vi lärare jobbar fram till midsommarveckan. 

Det är rätt så fascinerande när jag tänker efter och tänker mer noggrant kring faktumet att jag varje år har ca 120–140 elever som jag via min undervisning handleder. Det är ett uppdrag som inte kommer med så få ansvarskänslor, men också detsamma för ödmjukhet.

Läs vidare på Trade Venue.

Jag önskar dig allt gott,

Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar