söndag 12 maj 2024

Ett flockoffers bekännelse

 ”Vänligen ta allt från början. Andas och ta det lugnt. Vi har gott om tid.”

”Okej, men du får lova att inte dumförklara mig, eller så. Jag vet inte när det exakt började, men kanske för ett par, tre, fyra, fem månader sedan. Jag har tidigare inte känt av den stress och… ’press’ som då började växa fram och helt ärligt vet jag egentligen inte varför den gjorde det…”

”Okej, men vad var det som hände?”

”Fram till kanske februari/mars hade jag investerat som jag började med för cirka ett år sedan; dels lite i en global indexfond, dels i Investor, Industrivärden, Svolder och G5”, där sistnämnda var det bolag jag såg som en sorts krydda. Portföljens totala utveckling gick helt okej och gällande G5 var jag aldrig direkt orolig. Även om jag inte kan så mycket än – kom ihåg att jag upptäcka investeringsvärlden för bara ett år sedan – så förstod jag mig på G5 och tyckte att aktien borde kosta mer. Här fanns och finns stabila finanser, en ökad försäljning via den egna butiken et cetera. Visst kommer det krävas att Twilight blir en relativ hit, då Sherlock och de andra tidigare stortitlarna har haft sina ’glory days’”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar