fredag 24 maj 2024

Utdelning för Storebrands fonder spikad

 I veckan har det blivit en tämligen viral debatt om studentmössor. Som verksam gymnasielärare har jag såklart fått se hur utvecklingen för mössor och andra ”måste ha”-produkter med mera ökat de senaste drygt tio åren. Jag kommer inte ihåg vad jag gav när jag tog min student sommaren 2005, men inte var med mer än 500–600 kr. Idag ligger mössorna – du vet, de som ”alla andra har och således måste även jag ha den om jag skall tillhöra flocken och inte bli utstött för att dö en hemsk död på savannen”, på prisnivåer så höga som 4 500 – 5 000 kronor. För en mössa. Som du bara kommer använda en gång. Som de flesta troligtvis kommer låta ligga i en byrå på vinden eller i förrådet tills de om +40 år råkar hitta den igen och kort minnas sin student. Detta såklart att de inte i sitt glädjerus på studentdagen råkar kasta bort den.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god och avkopplande helg!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar