onsdag 11 december 2019

Årets julklapp?

Idag skriver jag ett inlägg om årets julklapp. En "tradition" har varit att Lundaluppen och jag har turats om, även om det aldrig har bestämts/sagts rakt ut, att skriva något kring ett sorts jultema. Nedan är ett litet utdrag från hela inlägget, som finns att läsa på min nya vistelseort - Trade Venue.

Årets julklapp från HUI kom att bli en mobillåda. Så… ”praktiskt”. Jag har ofta sagt att den bästa affärsidén i dessa uppkopplade tider är att inte bara skapa och bygga upp en spaanläggning, utan även ha som nisch att kunder som kommer skall, med våld om nödvändigt, lämna ifrån sig all sin elektronik. Inga mobiler, smarta klockor, datorer et cetera får förekomma. Jag vågar påstå att folk skulle vara beredda att betala mycket för detta, för trots att alla säger sig vara stressade 24/7 trehundrasextiofem dagar om året med att alltid vara tillgängliga, alltid online, klarar de inte av något så ”enkelt” som att stänga av allt och leva som man gjorde på 1970-talet…

Läs resten av inlägget via denna länk (självklart INTE affiliate).

2 kommentarer:

  1. Här är en film för alla stressade i vårt digitala samhälle:
    https://www.svtplay.se/video/13910144/gubben-i-stugan

    Garanterat digitalfri. Action obefintligt. Dialog obefintlig. Handling subtil.

    ibland vill man bara vara Ragnar


    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Road och tack för din kommentar!

      Jag håller med - ibland vill man verkligen vara Ragnar.

      Önskar dig en förträfflig onsdagseftermiddag!

      /Sofokles

      Radera