fredag 20 december 2019

Intervju med sparombudsmannen

Idag, denna fredag i nådens år 2019, har jag äran att presentera en intervju med ingen mindre än "Sparo", som på twitter går under namnet @bittermicke. Nedan är ett litet utdrag och hela intervjun finner du på min "nya" vistelseort - Trade Venue.


Sedan anno 2016 har han förgyllt bloggosfären med träffande, intressanta och mer ofta än sällan komiska inlägg. Han är inte rädd för att säga vad han tycker samt anser och undviker ej heller att sakligt svara på reaktioner då dessa inkommer. Således kan han inte bli politiker, men att döma av hans svar i nedan intervju vill han nog ej bli detta.Sparo är en profil som ömsom lockar till skratt, ömsom träffar spikens huvud i mer eller mindre varje inlägg. Självklart upplevde jag att en intervju var ett ”måste”. Följaktligen presenteras nu en intervju med Micke Larsson, aka. Sparo.  
Först och främst måste jag säga hur roligt det är att du, kära Sparo aka. “Bittermicke”, aka.”det dygdiga aset”, tar dig tid att ställa upp i denna uppskattade intervjuserie. Jag har följt dig sedan din bloggs start och även om jag inte har hunnit med alla inlägg, är det alltid lika roligt då jag har tid att läsa dina dagliga inlägg. Mer ofta än sällan slår du huvudet på spiken och det är inte sällan som jag har svårt att hålla mig för skratt.
Tack! Självklart ställer jag upp när någon vill höra vad jag har att säga.
Du är inte den första att ”klaga” på dagliga inlägg. Nackdelen är ju att det tar tid att läsa ikapp bloggen om man inte varit inne på ett tag. Jag började med dagliga inlägg 2016 och tänkte nog inte att jag skulle orka upprätthålla takten, men jag ser en poäng i att läsarna vet att de lugnt kan surfa dit en gång per dag och alltid ha något nytt att läsa. Dock brukar jag dra ner till varannan dag på sommaren så att det landar på runt 330 inlägg per år.

Mer från intervju läser du via denna länk, som såklart är icke-affiliate.

2 kommentarer:

  1. Då jag inte läser så många bloggar nu för tiden får det bli några slumpmässiga kort som delas ut. De bloggar som jag tyckte var verkligen intressanta som Lundaluppen, Aktiefokus och Fundamentalanalysen har nästan försvunnit. Fritt ur minnet kommer här några julkort.

    Roligaste blogginlägg. Krösus Sorks Investeringsblogg. Inlägget handlar om när Krösus skall testa produkten Listerin från ett av sina bolag som han är aktieägare i. JNJ. Ett skrivning från maj 2019. En pärla.

    Bästa kortanalys. Daniel Investerar har en fin analys av Probona. Med ett par penseldrag beskriver han bolaget. Bloggaren är en elegant.

    Årets bloggare. Fermentum Vitae. Håller med z2036. En bloggare som gör jobbet och är aldrig måndagssjuk.

    I klassen långdistanslöparens ensamhet. Sparo. Inlägget Solstollar är en pärla. Här ligger en spelning av Markus Allard från Örebropartiet. Hög underhållning.

    Hedersomnämnande. Kronan Till Miljonen. Inlägget Det var ett jäkla tjat om att leva är en pärla.Spartacus Invest. En bloggare som gör jobbet.

    Mest intressant för mig. Framtidsinvesteringen. Mycket läsvärd för oss som letar investeringsuppslag.

    I klassen den lille trumslagarpojken. Petrusko. Två till tre ackord bakom lås och bom. En blogg som jag alltid läser.

    God Jul och Gott Nytt

    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lars och god jul till dig!

      Likt alltid är jag glad över att få se dig är bloggen med dina traditionsenliga julkort. Jag känner mig hedrad och ärad för denna utmärkelse och jag anser mig inte vara den värdig. Detta till trots tar jag ödmjukt emot den.

      Gällande "roligaste inlägg" håller jag med dig - det inlägget från Krösus fick mig att skratta rakt ut.

      Jag önskar dig en härlig, avkopplande och njutningsfull jul tillika avlut på detta härliga år!

      Allt gott!

      /Sofokles

      Radera