fredag 13 december 2019

Intervju med kronan som blev en miljon

Likt seden gör gällande är fredagar ekvivalent med intervjuer och idag är det KronanTillMiljonen som ställs mot väggen. Nedan är ett utdrag från hela intervjun, som du kan läsa på min nya hemort - Trade Venue.

Stort tack till dig, Kronan Till Miljonen (eller skall det vara ”Miljonerna?), som tar dig tid att ställa upp på denna intervju. Då såväl din som min tid är dyrbar tycker jag vi ger oss an intervju direkt. Många följer din blogg samt din twitter, men kan du inte ändå berätta lite om dig själv? Yrke, ålder, utbildning et cetera. 
Tack så mycket för att jag fått chansen att vara med på intervjun :)
I dagsläget är jag drygt 30 år och jobbar på ett helt vanligt 8-timmars jobb som systemutvecklare. Under universitetet pluggade jag också inom detta område i 3 år, men kan tyvärr inte gå in närmare i detalj. 
Jag bor tillsammans med min sambo (som ni får läsa mycket om på bloggen) som snart också blir min fru. Vi har lika sätt att se på sparande och tycker inte om att strö pengar till höger och vänster, eller vaska på sådant som inte ger långsiktig lycka. Däremot har sambo KTM inte fått mitt intresse för investeringar
Själva tanken med bloggen föddes när jag hade ca 100 000 i totalt sparande. Jag kände helt enkelt att jag lade ner allt för mycket tid på League of Legends och ville göra något annat. Det blev en extra hobby skulle jag kunna säga.
Läs fortsättningen via denna länk (självklart INTE affiliate).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar