måndag 16 december 2019

Vad f*n FICK vi för pengarna?

Den 12/12 kom en mycket tråkig redogörelse från Delegationen för korrekta utbetalningar, vilka berättar att över 300 miljarder kronor har betalats ut felaktigt sedan 2005. Om detta skriver jag och hela texten finns att läsa på Trade Venue. Nedan är ett litet utdrag.

En mycket uppskattad, återkommande och känd kommentator är Lars. Jag tror att få bloggare och läsare av bloggar har missat denna profil. För flera veckor sedan diskuterade han och jag politik och jag skrev att jag någon gång kanske borde skriva något om detta, vilket kommentatorn uppmanade. Detta inlägg är nog inte den diskussion som han önskade, likväl är det åt någorlunda rätt håll.
Den 12 december kom Delegationen för korrekta utbetalningar med en rapport som visar att sedan 2005 har 300 miljarder svenska kronor betalats ut. Inga problem? Förlåt, ty jag missade ett par ord. Sedan 2005 har 300 miljarder svenska kronor felaktigt utbetalats! Detta motsvarar cirka 18 miljarder kronor per år. 18. Miljarder. Felaktigt utbetalade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar