lördag 2 december 2023

Förmögen långsamt

 Alla som är aktiva med investeringar vill uppnå en större förmögenhet. Vissa önskar nå ett visst mål – en viss nivå, medan andra mer ”bara” vill se sin förmögenhet öka över en längre period. Vissa är mycket aktiva, andra mycket passiva och inom nämnda intervall finns än fler som är någonstans mitt emellan. Oavsett om målet är en viss summa, eller något annat tror jag det är mindre klokt att hasta för att nå det. Istället vill jag dels lyfta fram, dels betona vikten av att sikta på och investera utifrån att bli förmögen långsamt. Detta då det mer ofta än sällan brukar bli som så att de snabba pengarna är detsamma som de snabba förlusterna.

Läs vidare på Trade Venu. Jag önskar dig en trevlig helg.

/Cristofer

4 kommentarer:

  1. Hejsan Cristofer! Vad kul att läsa inlägg ifrån dig på Blogger. Förstår inte Tradevenue-plattformen. Den inbjuder inte alls till kommentarer och flera kommentarer till dig har slutat med att nej orkar inte med inloggning osv... En inte optimal plattform för bloggning tycker jag. Blir dock nyfiken på ditt inlägg så ska som alltid läsa på Tradevenue.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kalkyl och tack!
      Det är synd att du upplever denna friktion. Jag uppmuntrar dig att maila ansvarig för plattformen, då de mer än gärna vill möta din/andras önskemål.
      Tills dess kan du ju alltid läsa där, men (eventuellt, om du vill) kommentera här.

      Jag hoppas du har en trevlig lördagafton.

      Mvh
      Cristofer

      Radera
  2. Kalkyl
    Håller helt med dig. Jag lämnar nästan aldrig en kommentar på Tradevenue plattfomen. Bloggarna som skriver där vill inte ha några kommentarer till sina texter. Utan att veta det så är det väl antalet sidvisningar som räknas. När jag ger än kommentar till Cristofers blogg sker det på Fermentum Vitae. Sedan tror jag att ett stort kommentatorsfält kan generera en ökad trafik till bloggen.
    MvH Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lars.
      Du är en lika uppskattad som återkommande kommentator. Jag vill betona hur mycket detta uppskattas. Det är synd att du, och många andra, inte gillar TV:s kommentatorfält/funktion. Jag har vid flera tillfällen påpekat detta för ansvariga och de ämnar göra det smidigare framgent. När vet jag inte, men det står på deras agenda.

      Får jag vara "ful" och fråga om du vill förära bloggen med ditt sedvanliga julkort även detta år? Det har varit uppskattat från såväl mig som alla läsare av bloggen.

      Allt gott och trevlig söndag.

      /Cristofer

      Radera