lördag 23 december 2023

God jul, julkort från Lars samt allmänt svammel

 Med en dag kvar till Aftonen är det med glada och lyckliga sinnen jag fattar tag i pennan (i.e. fingrar över tangentbordet). Jag har förvisso inte längtat efter denna jul, men jag är glad att den är här för det betyder plats och tid för att vara nära familj och släkt. Dagarna efter Aftonen kommer även min bror med familj komma och det betyder att ”farbror Cristofer” får leka med de två unga som han håller högst kär. Lillgrabben kommer bland annat få ett Nintendo Switch och Mario Kart. Jag vet hur det kommer spela ut och hur det slutar med att min far, det vill säga ”farfar” i detta sammanhang, och jag sitter och svär åt varandra med lillgrabben sitter och hejar på den som just vid tillfället leder. Samtidigt står lilltjejen, som ännu är lite blyg av sig, något på avstånd och observerar allt för att sedan brista ut ett hjärtligt och kärleksfullt skratt när ”farfar” förlorar. 

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en underbar och avkopplande jul!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar