fredag 20 september 2024

Intervju med Storebrand Fonder

Jag har de senaste sex månaderna flera gånger återkommit till Storebrand Fonder. Detta efter att jag såg att Avanza hade tagit in B-andelsklassen för dels Storebrand All Countries SEK B, dels Storebrand Low Volatility SEK B. Under våren hade jag kontakt med både fondbolaget och Avanza, vilket ledde fram till att även Storebrand Sverige B SEK, Storebrand Sverige Plus B SEK, samt Storebrand Global Solutions B SEK lanserades hos nätmäklaren kring slutet av maj. 

Redan innan fanns A-andelsklasserna, men dessa är inte utdelande. Istället återinvesteras utdelningarna automatiskt. 

Vill du läsa mina inlägg om fonderna finner du dem här:

Anledningen att jag både uppskattar och äger andelar i All Countries SEK B samt Low Volatility SEK B är för att de ger åtkomst till bolag och sektorer som jag önskar allokering mot och, vilket är viktigt, att de är utdelande med ambitionen att dela ut motsvarande en direktavkastning om 5 % i först- och 6 % i sistnämnda. 

Läs vidare om intervjun et cetera på följande länk. Absolut är det femtioelva gånger femtioelva affiliates med i nämnda... ...

Trevlig fredag!

//Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar