onsdag 25 september 2024

Uppesittarkväll och lite planerade transaktioner

 Ytterligare en Uppesittarkväll har gått av stapeln. Ofta tenderar jag att vara uppbokad när dessa program sänds och igår var, tyvärr, inget undantag. Jag gläds dock med att fenomenet är starkare än aldrig förr och ännu en gång vill jag rikta all beröm till och applådera Nicklas ”investeraren” Andersson, som var en av de ansvariga till att konceptet blev till i tv-format 2016. Likt Per Håkan Börjesson, Alexander Gustavsson med flera, som jag tror och hoppas på att de verkligen har gjort avtryck hos alla och envar i de svenska stugorna, ska insatser likt dessa hyllas.

Att börja spara är inte svårt och inte heller är så att investera. Emellertid tror många det, vilket är en anledning till att många inte får ta del av den magi som ränta-på-ränta erbjuder, men också till att de svenska storbankerna kan fortsätta stärka sitt provisionsnetto på de okunnigas bekostnad. Bristen på okunskap är kunskap, men den ekvationen hamnar aldrig i för-, utan alltid i bakgrunden. 

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god lillördag!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar