torsdag 25 juni 2026

I Kristerssons Sverige

 Förvisso förväntar jag mig aldrig att det ska finnas nyans och variation hos Aftonbladets ledarskribenter därtill redaktörer gällande såväl innehåll som format, men att man är så enkelspåriga att mer eller mindre varje ledartext ska innehålla ”i Kristerssons Sverige”, ”I TIDÖ:s Sverige”, ”I Åkessons Sverige” eller dylikt blir lika ai-genererat som banalt. Snart kommer vi säkert att få läsa ”Extremhettan drar in över Sverige och glassen hinner smälta innan man ens har tagit ut den ur frysen, vilket gör att barnen gråter och känner sig kränkta, i Kristerssons Sverige” med direkta anspel på den klimatpolitik som regeringen bedriver. Förstå mig rätt när jag skriver följande rader, men innan vi ger oss an att vara världens samvete och på det sättet bland annat försöka betala av vår ”neutralitetsskuld” under andra världskriget, bör vi först se till att det är rim och reson på hemmaplan á först äter vi, sedan kan vi diskutera moral.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en på förhand trevlig helg.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar