torsdag 23 september 2021

Marius lever! Q4 2021

 ör er som ej följt mig på twitter, eller läst bloggen förrän efter 2016 kanske ej vet att jag under 2016 kom ut med min första bok, en historisk spänningsroman. Den hade tagit mig cirka 6 år att färdigställa och jag valde att köra den via en Kickstarter. Kampanjen gick över förväntan (tack ännu en gång till er alla som bidrog) och innan jag visste ordet av var det efterfrågade beloppet för tryck och övriga omkostnader insamlat.

Böckerna sålde bra och var inom ett par månader slutsålda(!). Här stod jag mållös, men också kluven. Mållös för detta var ett gensvar jag ej inte kunnat föreställa mig, inte ens i min vildaste fantasi. Kluven då jag inte visste om jag hade all den tid och energi som krävs att sköta allt, precis allt, själv. Att dels hålla koll på tryck och leveranser, dels att administrera allt med och till adlibris, Bokus med flera. Då jag också hade en ny tjänst på min nuvarande arbetsplats, med allt vad det innebär, valde jag att inte trycka upp en ny upplaga.

Ett par dagar och veckor efter att Marius – Roms tredje grundare släpptes började omdömen och recensioner att inkomma. Många står att läsa på t.ex. Bokus, men även hos ”gamla bloggare”, såsom Aktieingenjören och Egon Investor (tack ännu en gång). Detta gjorde mig så glad och… ja, stolt. Jag hade skapat något ur intet och lyckats med att sätta ord på tankar. Därefter hade jag lyckats att inte bara skriva färdigt, utan även trycka en inbunden upplaga som inom ett par månader således slut. S.L.U.T. Allt detta utan stöd av ett förlag.

Marius – Roms tredje grundare är första delen i en planerad serie om 4 delar. Den andra delen är till cirka 50 % färdigskriven (bjuder på dess prolog längre ned i detta inlägg), men då jag aktivt valt att lägga all energi och tid på mina två böcker om börspsykologi och min kommande bok med Erik Sprinchorn (mars 2022) har just detta projekt fått vila. Det kommer att tas upp, men jag vill inte säga någon deadline e.d. – jag är redan duktig att sätta egen press på mig…


Läs vidare på Trade Venue och även om det bara är torsdag idag passar jag på att önska dig en trevlig (löne)helg.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar