söndag 16 april 2023

Nintendo – rekord. Nytt Zelda & ny konsol?

 ag vill börja med att berätta hur glad, ödmjuk och… rörd av alla de meddelanden, mail et cetera jag fått från dig/er som läst min senaste bok. Jag är också glad över att se de fåtalen hittills utkomna recensionerna. Jag är… ja, lika ordlös som rörd; lika glad som oförmögen att ta åt mig. Således – tack! Tillsammans inte bara kan, utan ska vi fortsätta göra bloggosfären och finanstwitter till en plats med givande och delande och inte dess antonymer. 

Nintendo… hur många gånger har jag inte skrivit om bolaget? Oroa dig icke, ty frågan var retorisk och jag kommer ej avkräva dig något svar. Senast jag skrev om det japanska undret till bolag var den 10 mars, vilket är relativt nyligen. Jag lyfte där fram flera av de faktorer jag bedömer vara bolagets både nuvarande och kommande intäktsben, varav temaparker och filmer är de som kommer växa mest kommande år. Förutom temaparker och filmer (tänk även tv-serier) fortsätter bolaget sälja allt från spel via merchandise till prenumerationstjänster. Som hos Disney stavas bolagets starkaste vapen ”IP” och bortsett från nyss nämnda Musse, Kalle och Långben, måste Nintendo vara det bolag som har flest IP:n som ”alla” känner till och har någon sorts relation till. 

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en fortsatt solig och härlig söndag! Njut i solen.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar